tisdag 5 augusti 2008

Kanotpolo VM

Kanotpolo VM är över. Varken herrarna eller damerna gjorde några stora prestationer och inget svenskt lag kvalade till VM 2010 i Milano, Italien. Det var inte tråkigt att sitta hemma för att jag inte kunde vara med, det var också tråkigt att läsa om förlusterna. Det är svårt att säga vad det berodde på, är de andra nationerna så mycket bättre än oss? Har vi verkligen ingen chans? Det är så tråkigt att hela kanot sporten är såpass liten i Sverige att den inte uppmärksammas överhuvud taget förutom från oss som själva utövar någon gren.

Vi har fortfarande en chans att kvala till VM på EM nästa år som går i Essen, Tyskland. Jag ska göra allt jag kan för att se till så att vi tar en plats, för det vet jag att vi kan!

1 kommentar:

Robban sa...

Hej Sanna,
Kul att Du är på väg tillbaka från axelskadan igen. Skönt att Du har en så positiv inställning. Att Du kommer göra nytta i laget nu när Du är på väg tillbaka betvivlar jag inte. Framförallt efter att ha sett Dig träna, det märks inte någon skillnad mot tidigare. Du kommer snart bli än starkare, snabbare och bli vassare. Du är snart tillbaka!
/Robban