tisdag 5 augusti 2008

Träning

Jag har varit dålig på att uppdatera..

Sedan en tid tillbaka har jag kunnat träna ett paddelpass/dag, för det mesta distans. Det känns otroligt bra att vara tillbaka i kanoten och känna hur paddlingen återigen kommer tillbaka. Det är nödvändigt att paddla mycket distans i början för att få tillbaka tekniken och känna lite hur kanoten rör sig i vattnet, dessutom är det en mycket mer skonsam rörelse för axeln än att ge sig ut i forsen eller spela kanotpolo.

På gymmet går det sakta men framåt, det är fruktansvärt vad det är stor skillnad nu mot innan jag blev skadad och inte fick lyfta tungt. Jag har tappat oerhört mycket muskler, men det går att ordna. Det är på ett sätt lite kul också för mitt projekt arbete ska handla om att bygga muskler och lite sådant så det kan bli riktigt bra.

Konditionträningen går segt. Jag hoppas att jag kan motivera mig själv till åtminstone 3 löp pass i veckan när vädret blir lite behagligare.

Jag är mer taggad än någonsin och ser fram emot en höst fylld av utveckling!

-"varje dag du inte tränar, gör någon annan det för att bli bättre än dig!"-

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjenare syrran! fan de e kul å läsa! vi ska träna hårt i vinter, de blir kul!
freddan