tisdag 1 januari 2013

Nytt år

En kort sammanfattning av året 2012 Började året med en dålig axel, vintern blev då tung och jobbig på många sätt. Jag tappade mycket motivation men fortsatte ändå träna upp kroppen och framförallt axeln. Till våren kunde jag börja paddla på igen och jobbade lite på Svima i Stockholm. Till slutet av maj hade jag packat ihop och lämnat Falun. Det var tråkigt att säga hejdå till mina vänner som har funnits för mig och stöttat mig, jag saknar dem varje dag. Under sommaren jobbade jag vidare på Svima och bodde hos min far i Järfälla och hos min pojkvän Elias. Axeln fortsatte läka ihop och blev inte helt bra förrän hösten. I oktober slutade jag jobba för säsongen och flyttade ner till Nyköping, igen. Tävlingarna i år är föga nämnvärda. Här har jag under hösten tränat på bra, jag trivs väldigt bra i klubben och alla jag tränar med. Styrketräningen varierar lite. De passen försöker jag alltid träna med någon annan och det fungerar bra. Snö och kyla har inte påverkat träningen något märkvärdigt, det är klart att det blir kallare att sitta i länge och vara blöt, då får jag träna på att inte bli blöt helt enkelt och göra korta kvalitativa pass. Tiden går och nu är det nytt år. Jag har inget eget boende så jag bor hos gamla bekanta vilket hittills har fungerat bra. Det största bekymret under hösten/vintern har varit annan sysselsättning i form av jobb eller skola. Jag började läsa två kurser vid Stockholms Universitet, tyvärr var de ingenting för mig. Jobbsökandet har inte gett några resultat ännu. Hoppas att det blir en förändring nu snart. Trots att det här året har varit uselt tränings- och tävlingsmässigt har det ändå varit bra. Jag har känt att det finns mer i livet än paddling. Mina vänner har betytt mer än någonsin för mig och min familj likaså. Elias har också varit en otrolig klippa och vi har haft ett roligt år tillsammans. Förväntningar av 2013 Först av allt förväntar jag mig ett bättre paddelår, ett bra paddelår. Jag förväntar mig av mig själv kunna träna utan skador och kunna visa lite resultat på tävlingar. Jag förväntar mig en fortsatt god stämning här i Nyköping med alla träningskamrater och tränare. Och sist förväntar jag mig några personliga förändringar och att hitta jobb. Gott nytt år önskar jag er alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med en sammanfattning av ditt år 2012 och framtids tankar om 2013. Hoppas verkligen att det blir ett bra paddelår, med bra träning och tävlingar. Att du hittar en egen bostad och ett jobb som du trivs med.
Älskar dig min tjej, kram mamma!

Robert W sa...

Det är bra att se framtiden an med lite tillförsikt. Verkligen roligt att Du kommit i gång med bloggen igen.
Robban

Fredrik W sa...

Hej sanna! Hoppas det går bra hemma och du får lite sällskap i forsen! Hade jätte bra! (har du hittat julklapparna?)