tisdag 3 april 2012

Nytt läkarbesök

Idag var jag på Falu lasarett och träffade en ny läkare för min axeln. Anledningen till detta var att diskutera operation då jag känner mig osäker på om axelträning och rehabilitering är den enda lösningen till mina besvär. Läkaren jag fick träffa idag verkade mycket duktig och tillmötesgående. Vi kom fram till att de ska boka en magnetröntgen åt mig för att lättare kunna se ut. Skillnaden mellan att göra magnet- och vanlig röntgen är att man ser mjukdelarna istället för bara skelett. När det är gjort kan ett beslut fattas.

Jag vet inte hur lång väntetiden är, bara att den är lång. Efter det skulle det vara ännu längre väntetid om det beslutas att göra en operation. Det är såklart väldigt jobbigt och tråkigt att vänta för jag vill bara bli bra. I dagsläget har jag svårt att träna bra då jag ofta har ont i axeln utan anledning. Idag och igår har varit två sådana dagar och jag vet inte riktigt hur jag bäst ska reda ut situationen.. förhoppningsvis finns det någon enkel förklaring.

Jag vill också passa på att gratulera min bror till platsen i svenska kanotslalomlandslaget 2012! Jag är väldigt stolt och glad, visste att du skulle klara det.

Nu ska jag fortsätta roa mig med att städa lägenheten och tvätta.




- Framgång kräver att du sänker siktet från huvudet till resten av kroppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sanna!
Vad skönt att du har träffat en läkare som lyssnar och att du får en magnetröntgen. Vad sa den läkaren om att du har så mycket ont i din axel och om hur du ska tänka med träning??? Du får träna på så gott det går och lycka till med städningen!
Kram mamma

Robert W sa...

Hej Sanna,
Det är bra att Du till slut blivit undersökt. Synd att det ska mala i så långsam takt. MR-röntgen vet jag finns så få och förhållandevis få med kompetens, därför låång väntan. Jag hoppas Du kan få en tid snart med snabb uppföljning. Låter inte roligt om Du har besvär när Du tränar. Jag hoppas att Du snart är tillbaka!!!
Robban